Noe du lurer på?
Du er ikke alene om å lure på ting i boligkjøpet. Her finner du svarene på de spørsmålene vi oftest får.
Og husk, det er bare å ta kontakt hvis du lurer på noe mer!
Når kan jeg starte tilvalg?
Du blir kontaktet av oss når det er klart for å gjøre tilvalg. Vanligvis skjer dette kort tid etter byggestart, og du får tilgang til en digital portal, eller blir satt i kontakt med en av våre underleverandører.
Når får jeg nøklene til boligen min?
Du får nøklene på overtakelsesdagen. Husk at fullt oppgjør og omkostninger må være innbetalt til meglers klientkonto senest to virkedager før. Hvis ikke kan vi gjennomføre overtakelsen, men nøklene blir ikke utlevert før betaling er registrert.
Hvor finner jeg dokumentasjon og brukerveiledninger?
All FDV-dokumentasjon (Forvaltning, Drift og Vedlikehold) finner du i vår digitale kundeportal. Her ligger manualer, tekniske spesifikasjoner, garantier og tilvalgsdokumenter.
Hvordan leses strøm og vannmåler av ved overtakelse?
Vi tar avlesning sammen ved overtakelse, og du får tilgang til info i FDV. 
Kan jeg få elbillader?
Alle parkeringsplasser er klargjort for elbillading, og leveres med Aneo-løsning. 
Hvordan melder jeg inn en reklamasjon?
Alle reklamasjoner registreres i vår digitale kundeportal som du får tilgang til ved boligkjøp. 
Hva skjer på forbefaringen?
På forbefaringen går vi gjennom boligen sammen for å sjekke at alt er på plass, inkludert tilvalg og overflater. Eventuelle punkter som må utbedres følges opp før overtakelse.
Hvor lenge har jeg reklamasjonsrett?
Du har 5 års reklamasjonsrett etter bustadoppføringslova. I tillegg inviteres du til en 1-års befaring for å gå gjennom boligen etter ett års bruk.
Hva er Bakkekontakt?
Bakkekontakt er vår plattform (utviklet med Heime) som gjør det enklere å bli kjent med naboene, dele ressurser og skape trivsel i nabolaget.